Praag dag 2 zaterdag 24 juni 2017

24 juni 2017 - 's-Heerenberg, Nederland

Maarn - 's-Heerenberg

Via Woudenberg, Scherpenzeel, Veenendaal, Wageningen, Bennekom, Heelsum, Renkum, Oosterbeek, Arnhem, Zevenaar, Didam, Beek, 's-Heerenberg

In de ochtend motregen en in de middag meer van hetzelfde

89 km (100 - 189 km) 8.20 - 16.00

Het was rustig op de Eijckelenburg. Over 2 weken zou het vakantieseizoen weer beginnen en het druk worden op de camping. De grijze golf begon zich al op te maken te vertrekken want die zouden niet zitten te wachten op jengelende kinderen en het gebral tijdens de rokende BBQ's tot diep in de nacht.

Bij mijn vertrek vanochtend vroeg werd ik aangesproken door een wat zurige oude man, ik vermoedde een van de vaste campinggasten. Hij vroeg met zwaar Rotterdams accent waar ik vandaan kwam en waar ik heen ging. Praag vond hij een heel eind. Zijn buurman was volgens hem ook zo'n maloot die dit soort afstanden aflegde. Maloot? Een beetje jammer deze kat. En vooral geen verontschuldigen aanbieden voor deze schijnbaar onbedoelde verspreking. Ik dacht, als je maar lang genoeg op deze camping zit dan word je er blijkbaar zelf een!

Toen ik hem op mijn beurt nijdig vroeg waar hij dan vandaan kwam en opmerkte naar mijn idee regio Den Haag, was het gesprek direct over en tijd om op de fiets te stappen. En ik maar denken dat reizen op de fiets verbroederd.

Onderweg in Zevenaar begon mijn fiets steeds lastiger terug te schakelen en ben ik gestopt voor een controle bij een plaatselijke fietsenmaker.  Deze begon lustig in allerlei kabeltjes te knippen om deze te vervangen maar het probleem was daarmee niet opgelost. Achteraf scheen mijn achteras van al die tochten onder slijtage onderhevig te zijn geweest maar dat specifieke onderdeel lag niet op voorraad. Ik zou Praag met enig terugschakelongemak volgens de fietsenmaker wel redden. Ik ben er minder gerust op want zodra ik moet gaan klimmen dan moet het schakelmechanisme perfect z'n werk doen. Maar goed, zo maken we de reis toch wat spannender.

Ik ben zojuist gearriveerd op het ouderlijk nest en wordt door Mama goed in de watten gelegd, de schat.

Morgen door naar Duitsland.

Groet Mark

1. Peter:
    24 juni 2017
    Aan de foto's te zien een kleurloze tocht tot nu toe. Hoop dat je verder geen malloten meer tegenkomt.

Succes
  2. Ben de Blok:
    24 juni 2017
    Heejjj Mark je kunt toch niet met een kapotte achteras doorfietsen?
    Benodigde onderdelen bestellen en op laten sturen naar een fietsenmaker op de route lijkt me toch een betere optie!??
  3. Claire:
    25 juni 2017
    Fijn zo'n chagrijn op de vroege morgen....spannend met je schakelmechanisme.