Praag dag 13 woensdag 5 juli 2017

Via Arzberg, grens Tsjechië, Cheb, Lazne Kynzvart,  Marianske-Lazne

72 km (1.114 - 1.186 km)

9.15 - 15.15

Mooi weer

Vanochtend ben ik de Tsjechische grens overgestoken en dat was weinig spectaculair. Er stond links van de weg een sobere Obelix waarmee de Duits/Tsjechische grens werd gesymboliseerd en dat was het. Gelukkig had ik mijn paspoort niet voor niets bijna 1.200 km meegesleept want in het hotel mocht ik me dan toch identificeren.

Het hotel, Parkhotel Forest geheten, is poep chique en er lag in mijn prachtige kamer zelfs een hagelwitte badjas klaar. En dat voor maar 5 tientjes voor een nacht inclusief een ontbijtje.

Het hotel ligt in de plaats Marianske Lanske ook wel Marienbad geheten. Het is een wereldberoemd kuuroord met veel elegante gebouwen aan de rand van het Bohemer Woud. In het dal ontspringen wel 40 bronnen.

Morgen ga ik verder naar Plzn en deze plaats schijnt bekend te staan om z'n pils. Daarna nog 1 stop voordat ik Praag mag binnenfietsen. De eindstreep is in zicht.

Groet, Mark

1. Jacqueline van der Wiel:
    5 juli 2017
    Top Mark, Praag bijna in zicht. En steeds mooier weer! Ook Tsjechië is prachtig zie ik op je foto's. Geniet van je laatste fietsdagen, nog veel succes en plezier!!
  2. Claire:
    5 juli 2017
    Wat heerlijk voor je Praag binnen handbereik. En ook gelukkig steeds beter weer. Dat maakt t fietsen een stuk aangenamer. Ik zou nog wag extra langer in Praag blijven, ik hoorde van mijn broer dat het een hele leuke gezellige mooie stad is.
    Succes de laatste kilometertjes .
  3. Peter:
    5 juli 2017
    Hé buurman, nog 2 dagen fietsen en dan zit ook deze trip er weer op. Mooi volgens planning aangekomen. Van het weekend nog genieten van Praag en dan weer naar vrouw en kinderen.

Dinsdag weer een filmpje pakken.

Groeten van de buurman.
  4. Paula Wijgerde:
    6 juli 2017
    Time flies...ook al ben je op de fiets!