5-7 dag 18 Saint Gilles - Agde 6 uur 53 en 126 km

5 juli 2016 - Agde, Frankrijk

Iedere dag drink ik, voordat ik op mijn fiets stap en het volgende traject ga afleggen, een grote bak koffie. Daar begint de ochtend mee en anders komt deze jongen niet goed op gang.

Ik bestelde daarom vanochtend bij de eerste de beste open Bar Tabac in Saint-Gilles een GRAND cafe noir met een croissant want dat hoort zo in Frankrijk. Ik kreeg helaas een PETIT cafe en moest direct € 1,10 afrekenen. Omdat ik niet genoeg had aan een halve bak bestelde ik nog maar een PETIT cafe want 2x een PETIT cafe maakt ongeveer 1 GRAND en nu zonder croissant. En weer moest ik € 1,10 afrekenen..!

Ok dacht ik, dat croissantje krijg je dus gratis. Ik liep vervolgens terug naar binnen en vroeg aan de bardame om nog een gratis croissant maar die keek mee meewarig aan en liet me er dan toch weer voor betalen. Soms zijn Frans wegen ondoorgrondelijk.

Vandaag was een typische baaldag maar die zitten er helaas ook tussen:
- ik was veel langer onderweg dan ik had verwacht en had veel tegenwind in de Camargue
- de weg was voor het overgrote deel niet erg bijzonder en de bijzondere plaatsen waren overvol met toeristen
- de route liep deels over een drukke weg en enkele vrachtwagenchauffeurs vonden dat ik daar niets te zoeken had dus reden ze soms op slechts tientallen centimeters langs me heen om duidelijk te maken dat ik moest opzouten. Zout is er genoeg in deze regio!
- ik kon mijn camping niet vinden en nu sta ik op een zgn. 'Domain' waarvoor ik € 22,00 moest afrekenen en nog dik voor mijn Wifi moest betalen ook

Maar er is ook goed nieuws:
- ik zit na de omweg via de Mont Ventoux nog maar 9 km van de officiële route af en dat is een uitgekiende route met veel groen, voldoende campings en betaalbare B&B's
- nog ca. 375 km en ik zit in Barcelona
- morgen wordt het prachtig weer met slechts een beetje Westenwind tegen
- bij Quick hebben ze gratis Wifi

Alle gekheid op een stokje, ik heb het reuze naar mijn zin en ben heel erg blij met jullie reacties want ondanks het alleenreizen voelt dat iedere dag dat je er nooit alleen voor staat.

Hou van jullie!

Groet,
Mark

1. Carry:
    Wij houden ook van JOU!
  2. Peter:
    Marco's
    Je wordt sentimenteel van het alleen fietsen.
    Maar ik mis je wel hoor, houden van komt denk ik pas als je nog iets langer weg bent.
    Volgens mij ga je vrijdag aankomen in Barcelona, wat een prestatie man. Een diepe buiging en neem mijn petje voor je af.
    Blijf genieten kerel.

Adios, Pedro
  3. Hannan:
    5 juli 2016
    Nu al weer bijna op je eind bestemming niet te geloven toch! En ik heb maar 3x een reactie kunnen schrijven (zegt overigens iets over mij hoor ;-)) ... t.a.v. de koffie ...dan heb je weer een sterk verhaal te vertellen...by the way tweemaal het tarief van petit koffie is toch normaal..in nederland betaal ik gemiddeld 2,50 euro voor cappocunio ...en in het ergste valt de smaak behoorlijk tegen.

Succes nog!!
    Hannan
  4. Ruud Honkoop:
    5 juli 2016
    You never walk alone, alone alone......

Mark groeten vanuit je collega's van Ziggo !

ruud
  5. Jan:
    6 juli 2016
    Hey Mark,

Mooie tocht maak je toch weer en wat vertel je er leuk over!!
    Je komt redelijk bij ons in de buurt.... ;-))
    Succes met de laatste kilometers!!

Groeten,
    Jan
  6. Flip:
    6 juli 2016
    hoi mark, t schiet lekker op, voordat je het weet ben je weer terug op t werk ! vandaag met hans afgesproken, ga m zo bellen om zijn deel van het document door te nemen. tot die tijd veel plezier op de fiets ! je verbruik is vele mate beter dan mijn leasebak, met 1 kop koffie op de 100km.... grt flip