30-7 Tiebas - Navarrete 6 uur en 95 km

30 juli 2014 - Navarrete, Spanje

Vandaag is mijn 'kleine' meid jarig en 11 geworden en ben ik 4 weken van huis en dat gaat  niet in je koude kleren zitten.

De overnachting in de Auberge in Tiebas gisterenavond was de 8 euro meer dan waard. Ik heb alleen geen oog dicht gedaan omdat mijn nieuwe vrienden uit Oostenrijk een snurkkanonnade voor me hadden georganiseerd en zo zag ik uur na uur aan me voorbij gaan. En het laat zich raden wie als eerste heerlijk uitgeslapen en kwiek naast hun bed stonden. Inderdaad de mannen uit Wenen!

Vanmiddag heb ik besloten om de Spaanse gewoonten te volgen en ben ik gestopt voor een korte siësta om wat te eten. Om een uur of een op het heetst van de dag heb ik in een plaatselijk restaurant in Urbiola een plato del dia besteld. Voor 9,50 euro krijg je dan een serieus driegangenmenu incl. een glas rode wijn.

De route was ietwat saai want deze liep voor een groot deel over een oude autoweg naast de nieuwe snelweg. Het panorama echter blijft overweldigend en magnifiek.

Vanavond heb ik met Anette en Meinoud uit Meppel, fietsers die ik onderweg tijdens het klimmen regelmatig tegenkwam, op het gras voor de tent heerlijk tapas gegeten, Rioja gedronken en mooie verhalen uitgewisseld.

Morgen richting Burgos!

1. Ton:
    31 juli 2014
    Gefeliciteerd met Lois en veel succes met de tocht.
    We lezen al je berichten en nogmaals zijn vreselijk trots op je.
  2. Nicole:
    31 juli 2014
    Hi Mark, het klinkt allemaal heel leuk. Toch heel bijzonder om dit allemaal mee te maken en de mensen die je op je tocht ontmoet. Op naar het einddoel zou ik zeggen, het gaat je zeker lukken. Succes :)