29-6 dag 12 Beaune - Fleurie 7 uur 50 en 129 km

30 juni 2016 - Fleurie, Frankrijk

Vandaag heb ik met prima weer over een zeer gevarieerde route gereden, langs de oevers van een rivier, door een uitgestrekt wijngebied, een fietserstunnel van ca. 2 km en tientallen kilometers lang over een oude spoorweg.

Door over het voormalige spoor te fietsen word je met regelmaat herinnerd aan de tijd van toen. Oude spoorwegstations liggen er verlaten en troosteloos bij of hebben een andere bestemming gekregen zoals een expositieruimte of restaurant. Sommige zijn ook bewoond en soms staat er voor de sier een volledige treincoupe in iemands achtertuin.

Het laatste stuk van 30 km in de Beaujolais-streek was behoorlijk pittig met flinke stukken klimmen tot percentages van 11%. Eind vanmiddag kon ik dan ook geen pap meer uitbrengen.

Ik ben keurig opgevoed en had me voorgenomen om zonder uitzondering iedereen die ik tegen kwam te begroeten met een zeer correct uitgesproken bonjours. Vanmiddag was ik aanbeland bij begroeting 1.086 en had ik daar even geen zin meer in. Bonjours is nu een binnensmonds 'bsjoe' geworden.

Morgen ga ik richting Condrieu en verwacht dan ca. 100 km te gaan fietsen.

Groet,
Mark
Wereldfietser

1. Carry:
    30 juni 2016
    Broerlief, je bent toch ook een grapjas. Ik zie het al helemaal voor me "bsjoe" ... Als je in italie gaat fietsen wordt het dan au au auw. Kus en ik ben trots op je.
  2. Koert (je aller-aller leukste collega):
    1 juli 2016
    Hey Marcus.. je laatste dag in Nederland heb ik je de meeste vitamientjes gevoerd die er in Brabant te vinden zijn dus je bent goed bezig. Heb je wel een flesje Beaujolais voor me meegenomen bij een plaatselijk wijnboertje? ;-)
  3. Claire:
    1 juli 2016
    Hi Markus,
    En jij elke keer maar bonjour of liever gezegd bsjoe zeggen, hopelijk zeggen die arrogante Fransen wel wat terug. 11 % klimmen pfff pfff RESPECT! Ik loop op de loopband op soms 8 procent, en dat vind ik al heeeel wat :)