27-6 dag 10 Gray - Beaune 5 uur 40 en 97,1 km

27 juni 2016 - Beaune, Frankrijk

De Vogezen uit en de Bourgogne in!

Het schiet wel lekker op zo. Ik moet er voor waken, dat ik er geen wedstrijd van maak. Nergens voor nodig, ik heb voldoende tijd. Ik heb daarom besloten om morgen verplicht een dagje langer in Beaune te blijven om te rusten en wat achterstallige vuile was weg te werken.

De camping hier is super met een ruime plek voor mijn tent. Dat lichtgewicht tentje is zo mini dat de plek eigenlijk altijd groot genoeg is.

Daarnaast zijn er schone douches, een goede Wifi dekking (tot aan mijn tent geregeld door waarschijnlijk een Franse Susanne) en een prima eetgelegenheid. Meer heb ik niet nodig.

Waar ik me steeds weer over verbaas is dat het blijkbaar erg vermakelijk is voor andere campinggasten hoe ik mijn tentje opzet. Ik ben inmiddels erg geroutineerd en loop echt niet te klungelen. Wel moet ik toegeven dat ik uit vrijwel alle fietstassen iets nodig heb om mijn tent op te bouwen en dat maakt het reuze interessant voor de campinggast die zich al 3 weken voor z'n caravan of camper stierlijk zit te vervelen.

Vandaag ging het weer als vanouds, ik tentje opzetten en zij kijken. Ik heb toen voor een keer mijn spullen uit de tassen gehaald en ze verplaatst van de linkerkant naar de rechterkant van mijn kampeerplek om ze deels weer in te pakken in een andere tas. Daarna heb ik alles zo laten staan en ben me gaan douchen om daarna het tentje op te zetten. Wat een moeite om de mensen in verbazing achter te laten maar dit was puur voor eigen vermaak.

Over een paar dagen ben ik ongeveer op de helft van mijn trip en volgens Benjamins, de geestelijk vader van de route naar Barcelona gaat het een stukje pittiger worden...en ik vond de eerste helft al zwaar dus dat beloofd wat. Tel daarbij op een eventueel uitstapje naar de Mont Ventoux en ik kan mijn lol op.

De Mont Ventoux beklimmen is zeer afhankelijk van het weer. Het kan er ook in de zomer spoken en dan mag je de berg niet op. We zullen zien.

Ik meld me weer over een paar dagen.

Miss you all.

Groet,
Mark

1. Ruud Honkoop:
    28 juni 2016
    Mark; zo te lezen kan je zo het theater in. Genoeg vermaak voor iedereen. doe rustig aan ; je hebt alle tijd om die altijd zo vrolijke fransozen daar te vermaken. Veel plezier op je rust dag gr ruud
  2. Anne:
    28 juni 2016
    Hai Marc, wat gezellig toch om elke avondje weer een verslag van je te lezen. Hoort nu bijna bij het ritueel... hahahaha. met een flesje wijn natuurlijk. Wat ben je aan het genieten, doe je goed. En lekker ff een dagje rust. Geniet ervan. We horen weer van je. Hier alles goed, zaterdag partij-tje van Teun gehad met 12 kinderen, dus we konden ons lol op, maar dat ging helemaal goed. Daarna hamburgers bakken voor de ouders en het feest was compleet. Het weer is hier nog niet je van het, maar dat komt vast goed.
    Liefs Marc en Anne
  3. Jan:
    Hi Mark,
    Achterstallige was is toch alleen maar 1 fietsbroek,shirt, en 1 paar sokken !!
    Of heb jij jouw kledingkast meegenomen :-)

Jij oogst eigenlijk alleen maar bewondering bij de campinggasten en van het thuisfront.

De campinggasten zijn gewoon jaloers en ik ook een beetje.

Groet,

Jan
  4. Jacqueline van der Wiel:
    28 juni 2016
    Hee Mark, wat ga je supergoed! Maar een dagje rust is ook wel effe lekker. Hardstikke leuk om je te volgen en je vermakelijke reisverslagen te lezen. Prachtige foto's ook weer! Succes en sterkte de komende fietsdagen. Het weer is goed in Spanje, wij zijn zaterdag al gearriveerd. Adios! Groetjes Jan en Jacqueline