16-7 dag 28 Angouleme - La Chaussee 5 uur 56 en 95,3 km

17 juli 2016 - Couhé, Frankrijk

Lieve mensen,

Al met al heb ik in precies 4 weken tijd  2.932 km op de fiets afgelegd met 174,48 uur fietsen en dat met gemiddeld 16,8 km per uur. Ik vind dit in alle bescheidenheid een beste prestatie.

Het ging niet zozeer om de afstand maar meer om de weg waarlangs: het een kunnen zijn met jezelf en je directe omgeving, heel bewust inspanning en de pijn kunnen ervaren en soms jezelf tegenkomen, het genieten van de unieke ontmoetingen en de prachtige omgeving.

De beklimming van de Mont Ventoux was voor mij letterlijk als figuurlijk een absoluut hoogtepunt.

In Barcelona ben ik dan niet geëindigd omdat het laatste stuk fietsen naar deze wereldstad lastig en niet echt de moeite waard was. Bovendien wilde ik naar La Chaussee en dat zou me niet gelukt zijn als ik Barcelona had aangedaan.

Toch ben ik in Spanje geweest voor de eer ook al was het kort. Vervolgens ben ik terug van Oost naar West-Frankrijk gefietst en uiteindelijk gearriveerd thuis in La Chaussee.

Iedereen heel heel erg bedankt voor de hartverwarmende reacties de afgelopen weken.

Over 2 jaar ga ik nog een keer fietsen en wie weet waarheen.

Ik wil deze reis graag ter nagedachtenis opdragen aan mijn vader Anton Kistemaker. Ik weet zeker dat hij apetrots op me zou zijn geweest. Pa dank nog voor de morele steun tijdens deze tocht zo nu en dan!

Groet,
Mark

1. Miryam:
    17 juli 2016
    Hoi Mark,

Een topprestatie!! Wij zijn nu aan het fietsen van Hellendoorn naar Apeldoorn en krijg hierdoor nog meer bewondering voor je prestatie. Wij hebben genoten van je dagelijkse stukjes, jammer dat dit nu afgelopen is. Veel groetjes daar aan iedereen en geniet van je rust!

Groetjes Ronald & Miryam
  2. Carry:
    18 juli 2016
    Geweldig Mark en wij zijn trots op je, inclusief papà ...
  3. Anne:
    Lieve Mark,
    Super trots op jou! Diepe buiging en respect!
    Ga genieten van je wel verdiende vakantie en rust met je 3 meiden.

We zien je in het hofje en proosten dan een borrel op jou prestatie!
    Ik zal je verslagen gaan missen en je mooie foto's!

Lieve groet, Marc en Anne. Teun en Pien
  4. Peter:
    Marco's

Top top top. Respect voor je hoogte en diepte punten. Je bent een bijzondere kerel en kijk uit naar de volgende film.

Geniet,

De buurman