15-7 dag 27 Bergerac - Angouleme 7 uur 16 en 125 km

15 juli 2016 - Angoulême, Frankrijk

Wat gisteren op 'Le Quatorce Julliet' in Frankrijk een feestelijke dag had moeten worden, is geëindigd met een verschrikkelijke aanslag met vele doden in Nice. Een zeer laffe daad. De mensen hier zijn verbijsterd en de sfeer is zeer gelaten. In een woord verschrikkelijk!

Excuus dat ik nu toch kort overstap op mijn blog.

Vanochtend vroeg dacht ik nog; met de trein is ook een keer fijn!

De route naar Angouleme zou ruim 100 km bedragen door het glooiende landschap van de Dordogne. Kortom een kange tocht en voor de zoveelste keer veel klimwerk en daar had ik geen zin meer in.

Dus ik naar het treinstation in Bergerac. Volgens de treinmaatschappij SNCF kon ik prima met de trein van Bergerac naar Angouleme alleen moest ik nog 2 uur wachten op de eerstvolgende trein en had ik een overstap in Libourne met een wachttijd van 5,5 uur.

Toen dacht ik; fietsen is eigenlijk ook wel leuk door het prachtige glooiende landschap van de Dordogne en wat kunnen mij die paar extra kilometers nou schelen.

Ik heb met dank aan de SNCF van deze fietstocht absoluut geen spijt gehad want het was werkelijk een prachtige rit met prima fietsweer en deze keer maar twee keer een hond die met ontblote tanden en onder luid geblaf de achtervolging inzette (een dingetje hoor)

Morgen de laatste rit naar La Chaussee.

Tot en met vandaag 2.837 km gefietst, ik ga de 3.000 km met de rit morgen en het zgn. afbouwen dus prima halen.

Groet,
Mark

1. Pien:
    15 juli 2016
    De laatste dag mark super en dan even lekker bijkomen met de meiden! Geniet van de laatste rit en volgende land ik op bergerac AirPort om even een weekje te genieten bij de familie samen met pien! Extra snoepreisje! Geniettttttttttt en dikke kus en fijn dat je morgen gezond en wel gaat aankomen!pienx
  2. Peter:
    16 juli 2016
    Marco's

Ja. Vreselijk wat er is gebeurd in Nice. Jet wordt steeds gekker in deze wereld. Om dan te genieten van je vakantie of zoals jij van je fietstocht os san vreemd.
    Vandaag dus je laatste dag en san genieten van de rust en de meiden.
    Het was weer leuk om je te volgen en kijk uit naar je volgende reis.

Over en uit
    De buurman
  3. Ton:
    16 juli 2016
    Weer een pracht van een prestatie en heerlijk om jouw blog te lezen.
    Helemaal op zijn Kistemakers
  4. Ruud Honkoop:
    18 juli 2016
    mark kerel de laatste kilometers, hou je haaks en tja 3000 km's wie zei dat ook al weer voor dat je deze monster rit aanging; fantastische prestatie; hoorde via via dat het gras in la chaussee al 1 .5 meter hoog staat dus succes ermee !

gr ruud