Praag dag 12 dinsdag 4 juli 2017

4 juli 2017 - Marktredwitz, Duitsland

Marktleugast - Marktredwitz

Via Neuenmarkt, Himmelkron, Bad Berneck im Fichtelgebirge, Bischofsgrun, Fichtelberg, Ebnath, Marktredwitz

74 km (1.040 - 1.114 km)

10.30 - 17.00

Mooi weer

Vandaag heb ik me met mijn trouwe Jan Janssen over het Fichtelgebergte weten heen te worstelen. Hiermee heb ik het hoogste punt van ca. 1.100 meter op de route achter de rug. Daarvoor ik moest wel lange stukken klimmen met af en toe hele pittige hellingen met percentages van een bijna ondoenlijke 20% en dat is heel erg stijl. Vraag maar aan m'n virtuele fietsmaat Ben, die weet er alles van!

Ik was van plan om vandaag 65 km af te leggen en had een overnachting geregeld in Marktleugast in de buurt van het plaatsje Brand.

Maar ik kwam er 's-middags achter dat in deze regio vreemd genoeg 2 plaatsen Brand heten op ongeveer 25 km afstand van elkaar, waarschijnlijk verzonnen door een luie ambtenaar. Ik had iets geboekt in de buurt van Brand 1 en daarmee zou ik niet meer dan 35 km fietsen en dat was een veel te korte dagafstand om as. zaterdag op tijd in Praag aan te komen.

De accommodatie nabij Brand 1 heb ik gecanceld en een hotel geboekt in Marktredwitz in de buurt van Brand 2. Een hele goede beslissing want dat Marktredwitz is nog een verdomd leuke plaats ook.

Ik ben op 20 km van de grens en ga morgen Tsjechië in zonder navigatie dus dat wordt nog even spannend.

Morgen verder!

Groet, Mark