18-6 dag 1 Haarlem - Brakel 5 uur 50 en 116 km

18 juni 2016 - Brakel, Nederland

Lieve mensen,

De kop is eraf, mijn eerste fietsdag zit erop. Het ging ondanks een paar fikse regenbuien en behoorlijk wat tegenwind best voorspoedig.

Voor de liefhebbers die willen weten wat zo'n dag fietsen inhoudt, heb ik voor een keer wat kengetallen:
- Onderweg geweest van 9.30 tot 16.45 uur
- Gefietst bijna 6 uur en 116 km
- Gemiddelde snelheid 19,6 km per uur
- Geklommen 152 meter!
- Hoogte 8 meter onder NAP
- Calorieën verbrand 2.200
- Gedronken, 2 Hertog Jan 300 calorieën

Ik had vandaag geen zin om mijn tent op te moeten zetten in de motregen op een drassig veldje op een camping en heb mezelf omdat dit de eerste dag is dan maar getrakteerd op een B&B in Brakel.  Deze B&B ligt op een dijk met uitzicht direct op de Waal en da's best aardig.

Ook aardig is dat ik direct na aankomst tegen de Waardin zei dat ik na zo'n dag fietsen altijd onverklaarbaar een enorme trek heb in een biertje en zij spontaan 2 Hertog Jan 'van het huis' voor mijn deur zette. Ongelofelijk attent en dat zonder dat ik erom had gevraagd ;).

Vanavond ga ik Brakel in om te kijken of ik ergens wat te eten kan scoren maar echt groot is dit dorp niet. Volgens ingewijden heeft Brakel 1 lokale kroeg. Dus dat wordt een tosti eten.

Morgen ga ik door naar mijn gewaardeerde collega Koert in Waalre en zal ik daarvoor een bescheiden 70 km moeten overbruggen.

Ik laat binnenkort weer van me horen, tot later.

Groet,
Mark

1. Ronald Brouwer:
    19 juni 2016
    Hoi Mark, leuk om je verhalen weer te volgen. Wat een uitdaging weer. Heel veel succes en plezier! Gr. Ronald & Miryam
  2. Marcel Hendriks:
    19 juni 2016
    Succes Mark! De kop is er af, nog maar een klein stukje te gaan..!
    We zijn weer benieuwd naar de interessante blogs over je "omzwervingen".
    Groet, Marcel
  3. Peter:
    Ola Marcos,
    Gestart in de stromende regen. Kwam goed uit want daardoor vielen je tranen niet op vanwege het afscheid van je 3 meiden. Ik heb veel respect dat je het avontuur weer aangaat. Ondanks het slechte weer toch 116 km gefietst en je hebt gelijk dat je lekker in een b&b gaat slapen. Hou je de spullen lekker droog. Vandaag een korte route naar collega Koert
    Blijf genieten.
    Saludos y hasta pronto.