Rome dag 5 woensdag 20 juni 2018

Zulpich - Andernach

Via Euskirchen, Remagen

83 km (408 - 491 km) 9.30 - 16.45 uur

Mooi weer. 25 graden

Het Gasthaus Kaffee Siechhaus mag dan vanwege de ligging aan een drukke weg geen aanrader zijn maar het ontbijt buiten op het binnenhof met tractor  was großartig!

Vandaag zag de wereld er dan toch een stuk vrolijker uit want het was bijzonder mooi weer: half-bewolkt, een briesje in de rug en ca. 25 graden. En dat is een ideaal weertype voor de lange afstandfietser.

Ook lichamelijk heb ik tot nu toe weinig klachten. En dat is in het verleden wel ‘ns anders geweest. Vandaag: onderrug een cijfers 8, nek een 5-je, knieën een 7,5, mijn achterste een 6,5 en mijn humeur een 10 😎.

Volgens de officiële route heb ik, zonder de extra omrijkilometers naar een overnachtingsplek of eetgelegenheid meegerekend, nog ca. 1.730 kilometer voor de boeg.

Tijdens een lunch in het gehucht Villip vertelde de restauranteigenaar dat je vanaf het verder gelegen Remagen niet perse langs de Rijn hoeft te fietsen maar ook vanaf een schip op de Rijn met een koel glas bier naar fietsers kunt kijken en zo de route kunt volgen. Een uiterst aantrekkelijk idee maar ik hou het bij fietsen.

Het laatste stuk vandaag ging langs de Rijn maar was allerminst comfortabel en zeer hobbelig  door de vele wortels die het asfalt half hadden opengebroken om zich een weg te banen naar de Rijn. Voorlopig blijft dit zo tot Ingelheim en da’s dan nog zeker 100 km hobbelen.

Groet,

Mark

1. Miryam:
    20 juni 2018
    Hey Mark, weer heel leuk om je op deze manier te volgen. Van mij krijg je een 10 voor schrijven. Hopelijk morgen een hoger cijfer voor je nek.
  2. Ruud Honkoop:
    21 juni 2018
    he mark volgens mij is er ook een oorlogsfilm gemaakt over de brug naar Remagen; je bevind je dus op wereldberoemd terrein; veel plezier vandaag ! gr ruud
  3. Claire:
    21 juni 2018
    Wat schrijf je toch leuk buurman. Jammer dat de weg langs de Rijn zo hobbelig is, want t lijkt me heerlijk om te fietsen , zo langs t water. Je kunt er weer tegen aan met lekker ontbijtje.