Rome dag 4 dinsdag 19 juni 2018

Via Roermond, Jullich, Duren

104 km (304 - 408 km) 9.15 - 17.15 uur

Zwaarbewolkt en zo nu en dan motregen. 20 graden

Gek genoeg, een beetje motregen is goed en fijn want dat koelt af tijdens het fietsen en je wordt er niet heel erg nat van. Maar van mij mag ook de zon een keer doorkomen want dan ziet de wereld er een stuk vrolijker uit.

Vandaag kon ik liefst 2 routes volgen naar hetzelfde eindpunt in Duren. Een weg van ca. 60 km over steenslagpaden en bospad of een iets langere weg over asfalt.

Volgens het boekje mistte de asfaltroute de charme van de route langs de Roer maar daar was ik niet rouwig om. Ik zou nog veel mooie landschappen gaan zien in Oostenrijk en Italië.

En om nou 2,5 uur langer onderweg te zijn over bijna dezelfde afstand, leek me niet nodig.

Ik zit nu in Kaffee Siechaus in de buurt van Zulpich direct aan een drukke B-weg met langsrazend verkeer. Dit cafe is alleen om die reden geen aanrader maar er is ook geen eten en drinken. Van Wifi hebben ze hier ook niet gehoord.

Vanavond mag ik langs deze drukke weg naar het centrum van Zulpich fietsen om daar wat te kunnen eten en drinken. Ik heb daarom mijn volgende onderkomen voor morgen al vastgelegd en daar hebben ze gegarandeerd bier, schnitzel en Wifi.