Rome dag 6 donderdag 21 juni 2018

Andernach - Bacharach

Via Koblenz, Rhens, Boppard, St. Goar, Oberwesel

78 km (491 - 569 km) 10.00 - 16.15 uur

Wisselvallig motregen en zon. 24 graden

Ik wil in deze blog, ter nagedachtenis kort stilstaan bij onze helden van toen. Het fietsen zat al bij beiden vroeg in het bloed en is waarschijnlijk op deze manier aan ons doorgegeven.

Mijn schoonvader was als amateurwielrenner begin jaren 50 niet onsuccesvol en mijn vader heeft zich bij  Wielerclub Stokkum in de jaren 70 ook niet onbetuigd gelaten.

In het foto-album een foto van winnaar Jan met aan zijn zijde zijn trotse Pleun. Welke wedstrijd er toen gewonnen is, heb ik helaas niet kunnen achterhalen. Wel duikt de naam Jan van Verseveld uit Aalsmeer met regelmaat op in de archieven van toen.

Daarnaast een foto van mijn bloedfanatieke Pa in actie tijdens de ronde van Stokkum. Een ronde die ikzelf ook een keer heb mogen fietsen maar die we maar snel moeten vergeten. Wat ik nog niet door had was dat wanneer je zgn. gedubbeld (1 ronde ingehaald) was, je toch echt de wedstrijd moest verlaten.

Vanmiddag had ik langs de oevers van de Rijn de wind flink in de rug en werd ik als het ware naar Bacharach geblazen. Onderweg kwam ik fietsers tegen die in tegenovergestelde richting aan het fietsen waren en deze wind dus flink tegen hadden en daarom wat verzuurd keken. Ik vond dat alles best wel wat vermakelijks hebben.

Na in Spay een korte pauze te hebben ingelast en een koffie te hebben gedronken, stapte ik weer op de fiets maar helaas was de wind volledig gedraaid. Onderweg kwamen fietsers in tegenovergestelde richting een wat nors kijkende man tegen en dat had waarschijnlijk wel iets vermakelijks...

Morgen door naar Lorsch met hopelijk weer wat wind in de rug!

Groet,

Mark

1. Koert:
    21 juni 2018
    Hoi Markus,
    Je zit op een mooi plekje... heel vroeger toen ik nog student was heb ik 6 maanden bij Rudesheim am Rhein gewerkt voor een bedrijf in transport&logistiek oplossingen met satelliet communicatie. Iets wat tegenwoordig natuurlijk allemaal veel makkelijker en mooier gaat met TomTom Telematica oplossingen.. :-)

Wat ik nog herinner aan die tijd is dat je nu op een plekje zit waar ze enorm lekkere (witte) wijnen hebben bij de kastelen... Die zou je echt even moeten proeven daar. Een van de lekkerste witte wijnen uit Duitsland zijn daar in die streek te vinden.

Dus... rust even lekker uit en neem vanavond even een lekker wit wijntje voor wat extra koolhydraten zodat je morgen weer fris en fruitig met druivensap op de fiets tegen de wind in verder kan.. :-)

Groetjes van Koert