Praag dag 5 dinsdag 27 juni 2017

27 juni 2017 - Paderborn, Duitsland

Hamm - Delbruck

Via Lippborg, Lippstadt, Delbruck, Paderborn en weer terug naar Delbruck

111 km (371 - 482 km) 8.10 - 19.10

Bewolkt en in de middag motregen

Ik voelde me niet zo lekker vanochtend. De Vitello Tonnato van gisteren lag nog zwaar op de maag. Het was ook meer Tonnato dan Vitello, die ik ook niet meer kon terugvinden onder de rijkelijk over het bord uitgegoten tonijnmayonaisse. Ik heb toen maar een wonderpil ofwel de-vitamine-a-tot-en-met-z-pil genomen van Van der Pigge uit Haarlem en toen was alles direct weer goed.

Onderweg naar Paderborn  werd mijn gevoel om mijn tent met toebehoren terug te sturen naar Nederland steeds sterker. Maar ik twijfelde.

De rest van de rit bleef dit gevoel maar aan me knagen en omdat ik tijdens het fietsen aan weinig belangrijke zaken hoef te denken heb ik op mijn gemak een afweging gemaakt.

Kamperen minpunten:

- de kampeerspullen wegen bij elkaar 8 kg. Zonder dit gewicht kan ik makkelijker klimmen en mijn tandwielen, schakelmechanisme, achteras en knieën een beetje sparen.
- de prijzen van hotels zijn hier goed te overzien, je bent niet meer dan gemiddeld 50 euro per nacht kwijt. Ik kan dit bedrag wel missen.
- er zijn voldoende overnachtingsmogelijkheden.
- als je in de regen aankomt op een camping dan is alles al nat voordat de tent opstaat.
- als je in de regen vertrekt van de camping dan moet alles nat ingepakt worden.
- op een camping maak je niet altijd vrienden.
- in een hotel is altijd Wifi aanwezig en kan ik mijn blog bijwerken.
- in een hotel is altijd elektriciteit aanwezig en kan ik mijn apparatuur opladen.
- ik ben ca. 45 minuten bezig  om mijn tent op te zetten en ook om weer af te breken.

Kamperen pluspunten:

- het is fijn om in de buitenlucht te overnachten maar niet in de regen.
- soms zijn campings dicht terwijl ze open hadden moeten zijn en ik hou wel van een verassing, niet dus!

Omdat ik vanmiddag toch nog een keer het kamperen een kans wilde geven, was ik naar camping 'Stauterassen' gefietst in Paderborn. Ik kon het terrein op maar er was geen hond te bekennen. Ook was de receptie dicht en het restaurant. Een duidelijke zaak, leek me. Ik heb vanmiddag dan ook een verhuisdoos gekocht bij de Lidl en de spullen naar de Post gebracht.

Het hotel waar ik overnacht zit in Delbruck waar ik vanmiddag al doorheen gefietst was.

Morgen ga ik op weg naar Trendelburg voor een rit van ca. 95 km en dat op m'n lichtgewicht fietsje want ik heb dan toch mooi 8 kg minder bij me, ha!

Groet, Mark

1. Jan:
    Hi Mark,

Goede zaak.
    8 kg Minder bagage op de fiets, lekker hotelletje en genieten maar.
    Wellicht straks ook 8 kg lichter !!
  2. Flip:
    27 juni 2017
    waar is de bikkel gebleven ? volgend jaar zeker op fiets met elektrische ondersteuning , waar gaat dit naar toe kist ?

zet m op Mark, groeten uit de heerhugowaard
  3. Ben de Blok:
    27 juni 2017
    Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen Mark...zo denk ik ook altijd.
  4. Anne:
    27 juni 2017
    Wat ben je toch een slimme kerel!!! Geniet lekker van je hotelletjes.
  5. C. Kistemaker-Sijne:
    Verstandige zoon. Kus
  6. Peter:
    28 juni 2017
    Toch een luxe-popje geworden. De jaren gaan zeker tellen.
  7. Paula Wijgerde:
    28 juni 2017
    alsof ik het Hans en Grietje sprookje lees.... ben benieuwd wat je vandaag hebt achtergelaten onderweg.....
  8. Kersten:
    28 juni 2017
    Hoi Mark volgende keer neem je een e-bike mee