Daar gaan we weer. Van Haarlem naar Rome!

13 juni 2018 - Haarlem, Nederland

Lieve familie, vrienden en collega’s,

16 juni stap ik op mijn gloednieuwe Santos Travelmaster voor mijn volgende fietsreis van ca. 4 weken van Haarlem naar Rome.

De route is opgesplitst in 3 delen:

Deel 1 - 1.080 km gaat over zeer rustige, vaak autovrije wegen via Duitsland tot de voet van de Alpen bij Garmisch-Partenkirchen. Deze route is niet moeilijk, behalve wat klimmen over de Schwäbische Alb.

Deel 2 - 580 km voert door de Oostenrijkse naar de Italiaanse Alpen. De voornaamste passen, de Buchener Höhe en Reschenpas, zijn niet moeilijk. Onderweg is veel natuur, stedenschoon en afwisseling. De route volgt veel vrijliggende fietspaden.

Deel 3 - 500 km over de hoofdroute via Ravenna en Assisi naar Rome. In deze route zijn er genoeg hoogtemeters te overwinnen en is nergens eenvoudig te noemen.

Ik heb er weer enorm veel zin in en zal jullie met regelmaat op de hoogte houden via mijn blog.

Groet,

Mark

1. Flip:
    13 juni 2018
    hoi Mark, bedankt dat je me weer deelgenoot hebt gemaakt van je komende reisverhaal ! ik zie uit naar je foto's en verhalen, heel veel plezier en een veilige reis gewenst ! nog een paar nachtjes onrustig slapen voordat je weer in de pedalen mag klimmen.
    Grt Flip
  2. Mike:
    Leuk mark!
    Ben ontzettend benieuwd naar je verhalen/foto’s die je gaat plaatsen. Ik zal je blog volgen. Heel veel plezier en succes gewenst voor deze mooie fietst tocht!
    Gr Mike
  3. Birgit:
    Hi mark, geniet weer van je mooie fietstocht! Groeten Birgit
  4. Ton:
    13 juni 2018
    Succes broer. Veel plezier op de pedalen.
  5. Carry:
    14 juni 2018
    Lieve broer, ik wens je veel sterkte tijdens dit avontuur. Laat me weten wanneer je ongeveer in de buurt bent, ik kan ook jouw kant opkomen als je de omweg naar mij te ver vindt. Hartstikke fijn dat we elkaar weer eventjes zullen zien!!! Grioetjes uit het zonnige maar stormachtige Italië. Bacio e Abbraccio ... buona fortuna!!!
  6. Claire:
    14 juni 2018
    Hi Marc, helaas kunnen we dit jaar niet “ uitvlaggen”. Heel veel plezier en take care !
  7. Anne:
    14 juni 2018
    Wat super gaaf Mark dat je weer op de fiets stapt!!!! Zin in al je leuke verhalen. We proberen je uit te zwaaien. Liefs van ons
  8. Marten:
    14 juni 2018
    Hi Mark, veel plezier met deze prachtige tocht! Zin in het lezen van je ervaringen terwijl wij in Nederland aan het werk zijn.
  9. Paula Wijgerde:
    14 juni 2018
    Veel succes Mark, vooral voor deel 3 van je reis maar bovenal weer een mooie ervaring-avontuur rijker worden
  10. Ben de Blok:
    14 juni 2018
    veel succes Mark, ik ben net terug van de zelfde route....hij is goed te doen....maar denk aan de slechte wegen in Umbrië, veel diepe lengte scheuren, en stukken weg die niet of slecht gerepareerd worden.
    dus altijd Helm op mijn jongen!!!
  11. Peer:
    14 juni 2018
    Helm op zadel aan de kont , en die blik op Rome dat je er mag komen .
    nog een esspreso in Bussum .
  12. Rik en Marjolein:
    14 juni 2018
    Suc6 Mark we gaan je volgen (niet op de fiets) maar via deze blog ...
  13. Johan:
    16 juni 2018
    Mark heel veel succes , ga je zeker volgen.