25-6 dag 8 Liverdun - Dompaire 5 uur 52 en 99,8 km

25 juni 2016 - Dompaire, Frankrijk

Het is net 19.00 uur geweest en ik zit nu heerlijk op een terrasje in het zonnetje in Dompaire te genieten van een koud glas bier.

Vanochtend en vanmiddag was dat wel anders want alles en iedereen leek nogal chagrijnig.

Ik fietste over een smal pad langs een rivier voorbij een Frans gezin met puber die waarschijnlijk met Papa et Mama een weekendje mee moest kamperen. Papa had een volgepakte fiets bij zich met een evenzo overvol aanhangwagentje en was erg over het pad aan het slingeren. Het regende en de gezichten stonden op onweer. Wie goed doet goed ontmoet dacht ik maar na een uiterst beleefde begroeting kon er geen bonjour vanaf.

In de plaats Charme wilde ik een hotelletje pakken dat goed stond aangeschreven maar de dame achter de balie nam me op en zei vervolgens dat het hotel 'complet' was. Ik snap het ook wel, ik was doorweekt van de regen en de modder zat in mijn haar.

Maar het meest chagrijnige was het weer vandaag want het bleef tot het eind van de middag regenen.

Ondanks het slechte weer heb ik genoten van Nancy, een stad die ik graag wil toevoegen aan mijn to do lijst zodra we weer eens afreizen naar het Zuiden.

Morgen beloofd het mooi weer te worden en ga ik kilometers te maken.

Iedereen dank voor alle reacties, erg leuk om ze te lezen!

Groet,
Mark

1. Miryam:
    25 juni 2016
    Hoi Mark,
    Het is weer heel leuk om je verhalen te lezen. Hopelijk komt de weersvoorspelling uit en heb je morgen mooi weer! Hartelijke groeten vanuit Huizen.
  2. Diana:
    25 juni 2016
    Hé schoon broertje! Je bent al een aardig eind op weg zeg! Ik moest even een paar dagen inhalen qua lezen omdat ikzelf een barre fietstocht heb gemaakt de afgelopen dagen. Met 31 kinderen de lange route van Oostzaan naar Heemskerk en daar vervolgens 3 nachten kamperen en weer de korte route terug. Vond mijzelf maandag, na 3 uur fietsen in de regen, heel wat... Maar goed, je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. En dat jij dat bent dat lijkt mij duidelijk! 146 km. op één dag... Petje af! je bent weer heel goed bezig!
    Succes met de volgende routes! x
  3. Jopie:
    26 juni 2016
    Hoi Mark,
    Na regen komt zonnenschijn moet je maar denken!Nancy is inderdaad een mooie stad, maar hoog zomer niet aan te raden ( veel touristen) ik wens je nog veel reis plezier! Succes!
  4. Claire:
    27 juni 2016
    Bikkel!!!!!! knap hoor wat een km 's op een dag maak jij zeg, en dan ook nog in de regen en chagerijnige mensen die jou niet gedag zeggen. Ik zou t niet pikken.En dan ook nog zo'n franse dame die jou weigert in haar hotelletje. Wat een arrogantie. Maar ook daar sla jij je weer mooi doorheen. Fiets ze en hopelijk snel wat gezelligheid.