23 en 24-7 St. Emilion 0 km

24 juli 2014 - Saint-Émilion, Frankrijk

Ik sta met tentje nu al weer 3 dagen camping La Barbanna en ik wil niet te vroeg juichen maar het gaat naar mijn gevoel een stuk beter met me.

De zeer aardige buren uit Lisse aan de rechterzijde zijn zo vriendelijk geweest om een comfortabele stoel af te staan zodat ik zittend kan lezen en eten in plaats van liggend en van de Franse buren aan linkerzijde mag ik zo nu en dan Boris een aai over z'n bol geven om mijn aversie tegen vals uitziende honden een beetje te nuanceren want je moet niet alle honden over een kam scheren, heb ik me laten vertellen. Maar oordeel zelf, zie de pasfoto van Boris.

Morgen stap ik weer op de fiets en probeer ik tot Pisos te komen, dit is circa 80 km fietsen. Pisos klinkt erg Spaans maar ik zit dan nog steeds in Frankrijk.

Vanaf morgen moet ik gemiddeld 75 km per dag fietsen om mijn einddoel op tijd te kunnen halen en dit zal niet eenvoudig zijn want ik ga de Pyreneeën in en het gaat de komende week rond de 30 graden worden. Maar met muziek van de Gipsy Kings op de oren gaat het allemaal goed komen want met deze muziek sjees je zo de bergen over.