Rome dag 3 maandag 18 juni 2018

‘s-Heerenberg - Swalmen

Via Kleve, Gennep, Well, Kessel

109 km (195 - 304 km) 9.15 - 17.15 uur

Zwaarbewolkt en motregen. 20 graden

Gisteren eind van de middag kwam ik aan bij Moeders in ‘s-Heerenberg en ben ik als vanouds weer helemaal in de watten gelegd. Ik heb een schat van een moeder!

Vanmiddag heb ik een mooie route afgelegd door het Nationaal Park de Maasduinen en langs de rivierbedding van de Maas . Ook ben ik bij Well en Kessel met een pondje de Maas overgestoken.

Een mooie en afwisselende rit en het maakt er niet minder mooi op maar wel met zo nu en dan een flinke zijwind en motregen.

Ik zit nu in Swalmen achter Herberg de Bos in trekkershut Konijn voor drie tientjes. De hut Egel, Hert en Eekhoorn waren helaas al bezet.

Vanavond heb ik met mijn oud collega en maat Koert Valkenburg uit Waalre een hapje gegeten in Swalmen ofwel Zjwame volgens de Limburgers.

Zjwame is een gehucht met een kerkje waarvan het dak momenteel wordt gerenoveerd. De Gemeenschap wilde daar volgens de eigenaar van het restaurant deze keer niet aan meebetalen omdat de Pastoor alleen maar aan zijn eigen portemonnee dacht.

Vanavond heb ik een flinke portie bier en koolhydraten naar binnengewerkt. Geen punt, ik kan ook wel wat extra brandstof gebruiken tijdens het fietsen.

Later meer!

Groet,

Mark

1. C. Kistemaker-Sijne:
    19 juni 2018
    Hoe gaat het met Nekkie. En geen lelijke woorden gebruiken hé. Blijf een heer anders krijg je billenkoek. Knuffel.........Moeders
  2. Jan:
    19 juni 2018
    Nu richting het zuiden waar de zon schijnt.
    Ondertussen wat heuveltjes nemen om de beenspieren een beetje te kietelen.
  3. Anne:
    19 juni 2018
    Genieten weer van jou verhalen!!!!
  4. Rene:
    Hi Marc,
    Was inderdaad vergeten op de aanmeld link te klikken zoals je laatst zei.
    Maar ik ga je vanaf nu volgen. Veel succes!

PS: Overnachten in een trekkershut? Wel handjes boven de dekens, he?
  5. Berry&Karin:
    He Mark,
    Je gaat lekker!
    Leuke verhalen en mooie foto's.
    Trekkershut is inderdaad wat verdacht....
    Plezier verder!
    Zet m op!
    Hgr. Berry
  6. Peter:
    Hè buurman,

Waar zouden we zijn zonder moedertje. Gelukkig deze keer geen begin met veel regen en die wind ben je wel gewend. Kunnen we nog ergens storten voor het dak van de kerk, kom ik misschien toch nog in de hemel😇.
    Ben je nu in Duitsland, misschien een leuke Mexicaan opzoeken kan je lekker eten.

Caio Caio,