Rome Dag 27, woensdag 11 juli 2018

Via Cannara, Bevagna, Bastardo

52 km (2.160 - 2.212 km)

10.00 - 16.00 uur

Zonnig 32 graden, Z35

Gisterenavond heb ik wat gegeten bij restaurant ‘Pic-Nic’. Niet in de oude stadskern van Assisi maar net beneden buiten de stadsmuur op 1 km afstand van de Agriturismo. Ik zat daar moederziel alleen maar vanaf 19.00 uur sloeg de stilte om in een chaotische drukte.

Auto’s reden continue af en aan bij deze grote pizzeria gelegen ergens aan een drukke weg midden tussen de graanvelden, Deliveroo en Eat in Time kwamen langs voor het ophalen van een bestelling, een groep Italianen stond buiten met het bekende Italiaanse handen en voetenwerk druk te kakelen, kinderen vlogen heen en weer met mini-kruiwagentjes, de eigenaresse gaf tegelijkertijd even de planten water, de zon scheen links van me en het regende rechts en er stond een lekker muziekje op. Een hoop indrukken tijdens het eten van een pizza, moet ik zeggen!

De etappe vandaag was ‘maar’ 50 km. En als er wordt gezegd, dat je het ergste wel zo’n beetje hebt gehad met de Alpen en de Apennijnen achter je en het blijkt dat dat niet zo is dan valt zo’n rit van slechts 50 km toch vies tegen. Ja, het venijn zit ‘m, zoals altijd, in de staart.

Als er een helleweg bestaat dan is dat de weg van Assisi naar Massa Martana. Ik moest flink de hoogte in en met 8 km per uur kroop ik omhoog, het was door het tempo en de inspanning bloedheet en tegelijkertijd had ik een behoorlijke wind tegen. Er kwam geen eind aan.

Ik heb het nog opgezocht, Massa Martana komt uit het Latijn en betekent vrij vertaald massale martelgang...ik heb mijn fiets nog laten zegenen door de Paus in Assisi maar dat heeft vandaag helaas niet geholpen.

Zie ook de foto’s.

Groet,

Mark

1. Jacqueline van der Wiel:
    11 juli 2018
    Hoi Mark, the end is near! De laatste loodjes en je prachtige tocht is volbracht. Geniet er nog van, voor je het weet moet je weer naar je werk. Wij genieten met je mee. Succes!
    Groetjes :-)
  2. Ruud Honkoop:
    12 juli 2018
    en zo te zien gaat de temperatuur weer omhoog markus Gr ruud