Rome Dag 22, vrijdag 6 juli 2018

6 juli 2018 - Portomaggiore, Italië

Montagnana - Quartiere

Via Lendinara, Ferrara

106 km (1.737 - 1.843 km)

9.30 - 17.00 uur

Zonnig 33 graden, W35

Echt druk was het niet in de B&B La Villa in Montagnana gisteren. Er was maar 1 gast, uit Nederland wel te verstaan.

Het was daarentegen wel lekker druk op mijn ontbijttafel vanochtend want deze B&B maakte haar reputatie met een overvloedig ontbijt meer dan waar. Ik was dan ook blij, dat ik vandaag een goede 100 km mocht gaan afleggen zodat ik de overtollige calorietjes weer een beetje zou kunnen wegfietsen.

Tot nu toe ben ik onderweg geen lange-afstand-fietser tegengekomen met hetzelfde reisdoel als ik. Sterker nog ben ik niemand tegengekomen op de fiets, die bezig was met een ver reisdoel.

Ik heb er ook voor gekozen om alleen te fietsen. Mijn motto is ‘ik fiets en denk (even) aan niets’ en dat is in deze gejaagde wereld waarin we onszelf iedere dag weer de een na de andere verplichting opleggen, soms heel prettig!

Ik heb nu een leuke kamer bij een Agriturismo in Quartiere inclusief een roedel met honden waar ik zo dol op ben, een paardenmanege en een flinke dosis met bijtgrage muggen die er een feestje van hebben proberen te maken om mij tot op de laatste druppel leeg te prikken. Ik heb er daarom voor gekozen om binnen te gaan zitten en da’s geen straf want de eigenaresse van deze Agriturismo is dol op het bakken van koekjes en daar heb ik me met een kop Nespresso aan te goed gedaan.

Genoeg voor vandaag. Morgen nog 1 dag vlak terrein op de Po en daarna gaan we de hoogte in.

Groet,

Mark