Dag 27 Vila de Cruces - Santiago de Compostela

Regen 17 graden ZW40

Gefietst vandaag: 50 km

Totaal gefietst: 1.944 km

Tot Santiago: - km

E i n d e l i j k, ik ben in Santiago. Wow, wat een fietstocht lieve mensen!

Ten eerste wil ik hierbij iedereen hartelijk danken voor alle mooie en hartverwarmende reacties op mijn reisverslagen en dat ik deze met jullie heb kunnen delen.

Zonder deze reacties en in het bijzonder het regelmatige contact met het thuisfront had ik deze reis oprecht niet kunnen maken.

In nog geen maand heb ik ruim 1.900 km gefietst over de Ruta Iberica en de Zilverroute. Het viel niet tegen maar ook niet altijd mee.

De eerste 3 weken had ik dagen met temperaturen met op z’n minst een ongebruikelijke 40 graden en in de laatste week in de Pyreneeën kwam het kwik niet veel hoger uit dan 15 tot 17 graden met regelmatig een ijskoude plensbui.

Het vele klimwerk heb ik onderschat, er was niet een dag dat er niet geklommen hoefde te worden. De panorama’s waren daarentegen iedere keer schitterend en dat maakte de rit naar boven altijd meer dan de moeite waard.

Steden zoals Merida, Salamanca, Caceres en Zamora waren prachtig. De route om er te komen over oneindige N-wegen of pal langs een snelweg wilde nogal eens tegenvallen.

Maar goed, al met al kan ik weer terugkijken op een mooie fietstocht en ben ik weer een ervaring rijker.

Iedereen nogmaals dank.

🫶🫶🫶

Mark

🚴‍♂️

1. Berry:
    Gefeliciteerd Mark!
    Weer een prachtige reis en een mooie ervaring rijker!
    Nu lekker genieten van de verdiende rust.
  2. Marjan:
    Hey Mark,
    Trots op m’n zwager!! Super prestatie. 👍🎉🍻
    Goede reis naar huis.
  3. Hajo:
    24 juni 2022
    Ff de laatste sloot Spaansbier 🍺 🍻 en Santiago onveilig maken en weer op naar 🏠. Goede thuisreis.
  4. Jacqueline van der Wiel:
    24 juni 2022
    Mark, respect! Wat een wilskracht heb jij. Dit heb je maar mooi gedaan👌 Het was een mooie maar zware tocht. We hebben genoten van je verslagen en prachtige foto's. Nu terug naar je gezin en lekker bijkomen van je reis 😊Groeten Jan & Jacq
  5. Mccg van verseveld:
    24 juni 2022
    Top man gefeliciteerd met je top prestatie!!!!
  6. Pien:
    24 juni 2022
    Geweldig Mark je hebt het weer geflikt! Echt diepe buiging! Lieve groet van edje en mij ❤️❤️
  7. Peter:
    Hé buurman,
    Je hebt het gehaald, helemaal top. Wat een prestatie met al dat klimmers in hitte, regen en kou. Het was een rit met veel afwisselingen en mooie plaatjes.
    Nu lekker naar je meiden en je hondje.
    Het zal wel even wennen worden om niet elke dag even je verslag te lezen en op Google Maps te kijken waar je zit en wat je te wachten staat.
    MAAR! Dinsdag staat de film alweer gereserveerd en zullen we weer gaan genieten van een drankje en een hapje en een praatje op ons terras.
    Nogmaals zeer veel respect vriend.
    Een hele goede en veilige terugreis.
    🤜🤛👍👍👍
  8. Anne:
    25 juni 2022
    Hai lieve Marc, trots op jou en wat een geweldige ervaring heb jij weer mogen meemaken. Geniet na van alles. En straks lekker snel naar huis, want waar je ook bent en wat je ook allemaal ziet en meemaakt. Thuis is de mooiste bestemming.

Liefs Anne
  9. Mark:
    🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
  10. Claire:
    25 juni 2022
    Hi Mark, applaus voor jou 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍👍👍👍🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴🚴 je hebt 't weer geflikt. Groot respect.
    Ik doe het je niet na. Ik kan je helaas niet verwelkomen want we zijn er niet. Mag je dinsdag weer fijn naar de film met je maatje. 😉
  11. Mark:
  15. Debbie:
    Super gedaan, Mark! Geweldige ervaring, lijkt mij... Groeten Debbie
  16. Aad:
    27 juni 2022
    Geweldig Mark, wat een tocht! Bedankt voor het delen van je reiservaringen en hopelijk binnenkort ook weer echt life aan de borreltafel!
  17. Edwin:
    27 juni 2022
    Gefelicteerd met deze top prestatie!
  18. Mark:
    27 juni 2022
    WOW wat een hoop reacties! Iedereen dank.
    En nu een borrel 😁
  19. Ton:
    27 juni 2022
    Goed gedaan broer. Ben (weer) trots op je.
  20. Carry Kistemaker:
    28 juni 2022
    Lieve broer, alhoewel niet altijd reacties van mijn kant, ben ik hartstikke trots op je. Je hebt het maar weer gepresteerd.
    Genoten van je verhalen.
    Ik neem aan dat je alweer in je oude routine zit thuis, dus nu nagenieten.
    Dikke kus en bedankt