Dag 11: Cercedilla - San Martin de Valdeiglesias

8 juni 2022 - San Martín de Valdeiglesias, Spanje

Licht bewolkt 34 graden NO30

Gefietst vandaag: 82 km

Gefietst totaal: 981 km.

Helaas ben ik net even te vroeg op de route voor het optreden van de inmiddels legendarische Gipsy Kings in het Madrileense openluchttheater Real Jardín Botánico Alfonso XIII op 10 juni. Ik heb de afslag Madrid al een paar dagen geleden achter me gelaten.

Ik ben een echte fan en draai regelmatig deze muziek tijdens het fietsen. De muziek heeft een hoog gehalte Spaans sentiment en zorgt voor een mooie omlijsting van deze reis.

Vandaag ben ik om 7.00 uur vertrokken voor de warmte uit. Om 12.00 uur had ik al driekwart van de route gefietst. Vervolgens ben ik op een terras een uurtje gaan lanterfanten en was ik mijn voorsprong op de zon kwijt…handige Harry.

Alles wat aan wegdek te bedenken is, heb ik vandaag wel een keer gehad ofwel asfalt, bospad met kuilen, bospad zonder, gravel en een steenslagweg op rustige wegen en deels langs een drukke weg. Kortom ik verveelde me niet want de route was erg veelzijdig en voor het grootste deel met z’n natuur en het mooie klooster in El Escorial weer meer dan de moeite waard.

Morgen ga ik over de eerste 1.000 km heen en ga ik dit feitje met al mijn Spaanse vrienden vieren (niet dus). Daarna zak ik verder af naar het zuiden naar Calera y Chozas en overmorgen Guadalupe in het hart van de Extremadura.

1. Hajo:
    8 juni 2022
    Wat een wegen! Hopelijk nog niet lek gereden!
    Mañana los primeros mil kilómetros, mucha suerte.
  2. Mark:
    8 juni 2022
    Nee tuurlijk niet, ik fiets Santos heavy duty! Wel even afgeklopt.
  3. Claire:
    Hoi Harry,
    Wat jammer dat je je favoriete muziek band gemist heb. Toch fijn dat je zo'n goed fietsje hebt en nog geen lekke band hebt gereden. Succes weer
  4. Peter:
    Hé buurman,

Vandaag dus weer een afwisselende rit achter de rug zonder hoge bergen.
    We vieren hier in Nederland wel de 1ste 1000km met je mee, daar zitten je vrienden.
    Je hebt in ieder geval 1 vriend gevonden, Miguel.

Ik kijk elke dag op Google earth om te zien waar je zit en of er bergen in de buurt zijn. Volgens mij ga je die bij Guadalupe weer tegenkomen. Ga wel kijken of daar ook een boemeltreintje is.

Succes verder met el viaje por españa
  5. Mark:
    Peter,

jazeker.

Ik heb vanavond ‘ns zitten rekenen en kom nog dagen te kort met de Zilverroute erbij. Ik wil ook eigenlijk de onherbetgzame Extramedura niet in met ruim 40 graden op komst en nog 1 a 2 rustdagen kunnen inplannen. Ik ben een plan B aan het uitwerken daar kom ik morgen op terug. Spannend…
  6. Gert Jan:
    8 juni 2022
    Mooie verhalen Mark, en die 1000 mijlpaal doe ik je al niet na! succes met plannen van plan B!
  7. Mark:
    Heee collega! Dank je
  8. Ton:
    8 juni 2022
    Mooie plaatjes weer Mark.
    Blijf ze schieten.
    Nog geen rot honden tegen gekomen?