29-7 St. Jean Pied de Port - Tiebas 5,5 uur en 88 km

29 juli 2014 - Tiebas, Spanje

Eindelijk, ik ben in Spanje en nog opgeschoten ook.

Vanochtend heb ik mijn tent moeten inpakken met regen en kon pas om 8.30 uur vertrekken.

De tocht over de Roelandpas was een ware martelgang met alle bagage. 25 km klimmen met stijgingpercentages van 7 tot 9% aan een stuk door.

Ik heb op zich een prima conditie maar heb staan hijgen als een paard en er 2.45 uur over gedaan met regelmatig een tussenstop om bij te komen. Maar dit heb ik overwonnen en ik weet dat ik de rest van de Pyreneeën nu ook aan kan.

Ik ben na 88 km gestopt in Tiebas omdat ik in ieder geval tijdens deze trip een keer wil overnachten in een Refugio.

Ik overnacht vanavond in Refugio Auberge Aterpea Concejo de Tiebas en heb nu een goed bed, een warme douche, elektriciteit en WiFi tot mijn beschikking en hoef vanavond niet gekunsteld in een natte tent te slapen. Ik deel mijn kamer met een wandelende Spanjaard met baard en twee fietsende ongeschoren vrolijke Oostenrijkers en vanavond gaan we samen in de lokale kroeg nog een paar biertjes wegtikken om moed in te drinken voor volgende de rit morgen.

De Pyreneeën zijn werkelijk fantastisch. Een prachtige route tussen bergketens door met mooie vergezichten. Zie de foto's.

Morgen Tiebas-?

Gr. Mark

1. Hannan:
    29 juli 2014
    Ik bewonder je inzet en kracht die hebt! Het is niet ver Mark! Vanaf nu kun je alles aan!
  2. Berry&Karin:
    Klinkt goed Mark!
    Proost!
  3. Hans:
    Ha Mark,
    Lekker bezig man. Mag je trots op zijn.
    Succes het laatste stukje.
    Groet, Hans
  4. Peter:
    Hè Buurman,
    Zo nu kan je ook de bolletjestrui aantrekken, een echte berggeit ben je nu. Fantastisch dat je zover bent gekomen vandaag. Je zit nu binnen de 700 km van je einddoel af en als je zo doorgaat ben je volgende week woensdag op je bestemming. Als je dit leest ben je met de wandelende Sapnjaard en ongeschoren vrolijke Oosterijkers in de kroeg geweest en heb je een paar heerlijke welverdiende biertjes weg getikt. Die gaan waarschijnlijk wel in je benen zitten maar die zijn ondertussen sterk genoeg. Wil toch nog wel even zeggen dat ik heel veel respect en bewondering hebt voor je doorzettingsvermogen.

Blijf genieten van de omgeving, de mensen en de ontberingen, voordat je het weet zit het er op en begint het gewone leven weer ( wel met je 3 meiden wat natuurlijk heerlijk is) en zal je nog lang terug kijken op een fantastische ervaring.

Succes met de Tour de Mark.
  5. Erik Anders:
    30 juli 2014
    Grote klasse Mark!! Ga zo door!!

Full power spirit..

Greetz Erik
  6. Koert:
    30 juli 2014
    Hoi Mark,

Gaat lekker zo! Je bent nu al heel ver. De rest zou dan ook nog wel lukken. By-the-way : ik zie alleen maar foto's van vlakke stukken waar ik met mijn rolschaatsen nog over kan skeeleren. 7-9% klim? Waar? Lijkt wel de AEX index ;-)

cheers!