25-7 St. Emilion - Pissos 5.55 uur en 95,9 km

25 juli 2014 - Pissos, Frankrijk

Vandaag heb ik een soepele etappe gehad met aan het begin van de route een gebied met veel druiventeelt en vervolgens dennenbossen in het licht heuvelachtige departement Les Landes. Ik ben door veel plaatsen gefietst die herkenbaar waren aan de wijn uit deze streek die te koop is in Nederland.

Het weer zat vandaag erg mee en zo kon ik al cruisend de een na de andere kilometer wegfietsen.

Onderweg kwam ik Ton tegen met zijn zoons van 14 en 15 die vanuit Breda onderweg waren naar Santiago. Zoon drie reed met moeders en caravan steeds vooruit en zorgde voor het vervoer van de bagage, een camping en avondeten.

Ik heb het getroffen want vanavond stonden we op dezelfde camping in Pissos en werd ik uitgenodigd voor een BBQ.

Wat minder trof was dat code Orange voor vanavond werd voorspeld met veel regen, harde wind en bliksem. Noodweer dus. De beheerder van de camping kwam hoogstpersoonlijk aangeven dat mocht het weer te heftig worden, ik kon overnachten in de openbare douche en toiletruimte. Gelukkig bleef het bij een flinke maar kortstondige windhoos met wat onweer in de verte.

Net voor Pissos in het dorpje Mousty stond op een steen aangegeven dat Santiago nog precies 1.000 km fietsen is of wandelen maar daar was de steen niet duidelijk over. Hoe dan ook is dit een mooie gelegenheid om naast de dagafstanden ook te gaan aftellen.

Morgen naar Dax en dat is circa 90 km fietsen.

Gr Mark

1. Diana:
    26 juli 2014
    Hé Markie! Wat goed dat je weer op pad bent. Ik had juist het verslag gemist van de dag dat je moest stoppen. Dat was even balen zeg. En dan nu ook nog eens 20 km. meer gefietst dan het gemiddelde wat je wil fietsen per dag. Super. Volgens mij ga je Santiago gewoon halen!
    Gisteren zijn Peet en ik met de kinderen lekker een dagje naar Duinrell geweest. Daar van 11.00 tot 22.00 geweest dus wij zien hier ook flink af ;-)
    Heel veel succes nog en geniet!
  2. Moniek:
    26 juli 2014
    He Mark, tof man!!!.....we doen het je niet na....super om je reisdagboek te lezen. Liefs uit Boston, Peter, Mo en kids