24-6 dag 7 Sivry sur Meuse - Liverdun 8 uur 23 en 146 km

24 juni 2016 - Liverdun, Frankrijk

Meestal is je fiets je vriend en soms ook niet. Ik heb spijtig genoeg de Abdij in Orval (brouwers van het Belgische Orval bier) en het verdedigingsbolwerk in Verdun niet kunnen bezoeken omdat ik mijn fiets met bagage niet moederziel alleen kon laten. Bij een eerstvolgende vakantie naar Frankrijk zijn dit dan zeker en vast twee verplichte stops!

Vandaag heb ik best wel een lange rit van 146 km afgelegd omdat ik mezelf had voorgenomen om hoe dan ook op een camping te overnachten en dat is dan uiteindelijk met 20 km omrijden gelukt.

Je merkt duidelijk op de camping dat we nog vroeg in het seizoen zitten want de grijze golf is hier neergedaald. Ik ga zometeen nog langs bij een paar van mijn buren voor een goed gesprek want wie weet hebben zij een schotel en kunnen we vanavond nog voetbal kijken. Uiteraard ben ik nu niet meer voor België maar voor Frankrijk!

Om nog even terug te komen op het fietsen, dit soort afstanden zijn eigenlijk niet normaal  en een aanslag op je lichaam. Ik heb mezelf dan ook vanaf nu voorgenomen om niet meer dan 100 km per dag af te leggen tenzij het goed weer is en ik op een vlakke weg makkelijk kilometers kan maken.

Ik ga nu m'n tent opzetten en wat eten. Vanavond zal ik voldaan terugkijken op weer een mooie fietsdag en waarschijnlijk snel mijn luchtbedje opzoeken want morgen weer vroeg op en de nodige kilometers maken :).

Groetjes Mark

1. Jopie:
    24 juni 2016
    Mark ik neem mijn petje voor je af! Houw goede moed,en geniet vooral van de mooie omgeving.
  2. Marcel:
    24 juni 2016
    Gaat lekker zo Mark.
    Het is misschien maar beter dat je Orval gemist hebt. Met al die lekkere biertjes daar had je anders zeker bij lange na niet zo ver geweest.
    Succes met de volgende etappes!
    Gr, Marcel
  3. Peter:
    25 juni 2016
    Ola Marcos,
    De 1ste week zit erop, 41,45 uur gefietst en 719,60 kilometer afgelegd. het is goed om je lichaam goed in de gaten te houden en max 100km per dag te fietsen. Zie in je berichten 2 rode draden lopen tot nu toe:
    1. honden
    2. bier
    misschien kan je die 2 combineren, bierflesjes naar de honden gooien dus.
    Succes in week 2.
    Saludos y hasta pronto
    Pedro.
  4. Jan:
    25 juni 2016
    Hi Mark,

Je viel dus niet zo op in de grijze golf !!!!

Goed luisteren naar jouw lichaam en dan komt het allemaal weg goed.

Succes jonge god