21-7 St. Angeau - St. Aulaye 6.02 uur en 94,2 km

21 juli 2014 - Saint-Aulaye, Frankrijk

Vandaag heb ik geen hond gezien!

Ik had goed weer en moest met regelmaat flink in de pedalen in de streek Dronne et Castillon en dat is in aanloop naar de Pyreneeën een heuvelachtig gebied met klimmetjes van 5 tot 7%.

Het was net zoals gisteren geen eenvoudige rit want helaas heb ik last van een serieuze blaasontsteking en dat geeft tijdens het fietsen bij vlagen een zeer pijnlijk gevoel. De antibiotica die ik in Couhe heb gehad schijnt nog niet goed aan te slaan. Het is bijna geen doen zo. Afzien dus!

Ik sta nu net voor St. Aulaye met m'n tentje aan een binnenwater op ferme Petite Grange. Een ferme is een eenvoudige camping bij een boer. Je moet het zo zien dat naast de aanwezigheid van enkele basisvoorzieningen de tractor pal staat geparkeerd naast de toiletten en douches voor de campinggasten.

De eigenaar J.P. Bourrut verhuurt ook kamers voor Pelgrims maar die kosten ruim dertig euro per overnachting terwijl ik voor een plek voor mijn tent slechts 6 euro betaal. De keus is dan snel gemaakt. Ik begin kamperen nog leuk te vinden zo.

Grappig overigens dat J.P. van zijn naam z'n vak heeft gemaakt.

Morgen probeer ik in Caddilac uit te komen waarbij ik het eerste deel van de rit door het groene Foret de la Double zal rijden.

Gr Mark

1. Berry&Karin:
    He happy camper,
    Balen van de blaas.
    Je blijft wel goed doorgaan!
    Respect!
    Plaatjes zien er mooi uit.
  2. Petra:
    21 juli 2014
    lieven papa ik vind het paardehoofd heel mooi en ik hoop dat je veel plezier hebt ben je al wat afgevalen ? van mij hoefde het niet nu kan ik niet meer je buik als kussen gebruiken. ben je al wat honden tegen gekomen? Hier gaat alles goed ik hoop bij jou ook ik hoop dat je het nog vol houdt maar dat denk ik wel. ik ben trots op je en hou van je kusjes lois doei doei
  3. Ben de Blok:
    21 juli 2014
    hee Bikkel, klo...n van die blaas ontsteking.
    mooie foto's en ondanks je blaas toch flink opgeschoten zeg.
    lijkt me prachtig hoor daar zo in je eentje door dat landschap heen fietsen.
    veel suc6 en snel beterschap

Ben
  4. Danielle:
    Hi bikkel,
    Met plezier lees ik je avonturen. Wat zal dat over paar weken weer wennen worden. Hoop dat je antibiotica toch zijn werk gaat doen. Beterschap en let goed op jezelf.
    Au revoir,
    Danielle
  5. Hannan:
    21 juli 2014
    Beterschap!! doe voorzicht aan, je hebt de kracht en energie van je lichaam nodig. luister wel naar de signalen.
  6. Peter:
    22 juli 2014
    Hè buurman, wat balen van die blaasontsteking. Pak eventueel een extra dag rust om de antibiotica zijn werk te laten doen. Verder begin je Spanje al te ruiken dus dat is wel een extra motivatie om door te gaan, dat je het doel gaat halen daar twijfel ik niet over maar niet tegen elke prijs toch?

Succes verder met Tour de Mark.
  7. Claire:
    23 juli 2014
    Wel goed luisteren naar je lijf, buurman. Je hebt er maar een. Hopelijk gaat de antibiotica snel werken. Sterkte