Rome Dag 29 en 30, vrijdag 13 en zaterdag 14 juli 2018

Via Calcatta, Sacrofano

59 km (2.299 - 2.358 km)

8.00 - 12.00 uur

Zonnig 28 graden, ZW25

E i n d e l i j k, ik ben gearriveerd in Rome!!!

Alsof ik nog niet genoeg heb gefietst, vandaag heb ik met Baja Bikes een 3 uur durende fietstocht gemaakt langs de high-lights van Rome en (voor) nu is het echt klaar.

Mijn doel is bereikt, met de fiets van Provinciestad Haarlem in 4 weken naar de drukke metropool Rome.

En ik ben daar best een beetje trots op. Blijkbaar kan een mens meer dan hij denkt dat hij kan en kun je, als je jezelf echt een doel hebt gesteld, fysiek en mentaal grenzen verleggen.

Ik ben ook blij, dat ik deze reis ben aangegaan want voordat je het weet, kun het misschien lichamelijk niet meer bolwerken of heb je er gewoonweg geen zin meer in en dat zou ik bijzonder spijtig vinden want ik realiseer me steeds weer hoe leuk dit is en een fietsavontuur je een rijker mens maakt.

Tijdens deze reis had ik geen last van bijtgrage honden, geen pijntjes in nek, rug, of knieën en had ik met 1 regendagje, het mag geen naam hebben, voortreffelijk weer.

Ten eerste mijn enorme waardering en respect voor mijn lieve schat die de afgelopen 4 weken naast haar drukke baan alleen de zorg voor de kids heeft gehad XXX.

Daarnaast wil ik iedereen vanuit de grond van mijn hart bedanken voor alle aandacht en warme reacties want zonder dit contact met de buitenwereld zou deze tocht half zo leuk zijn geweest. Petje af!

Groet en veel liefs,

Mark

🚴🏼

Ps.: ik ben nog niet uitgefietst. Misschien de volgende keer een rondje Ierland?

1. Paul van Emmerik:
    13 juli 2018
    Gefeliciteerd, echt super stoer! Geniet van Rome en rust lekker uit, dat heb je wel verdiend.
  2. C. Kistemaker-Sijne:
    13 juli 2018
    Lieve Zoon krijg net een app dat je gearriveerd bent in
    Rome. Gefeliciteerd. Ben trots op je. Maar inderdaad ook op Petra en de kids. Ze geven je die vrijheid toch maar. Welkom thuis. Geniet nu maar weer van dit kleine landje.
  3. Marjan:
    13 juli 2018
    Top zwagertje van me. En ja, prijs je gelukkig met m'n zusje.
    Eerst nog paar tochtjes in september, voordat je Ierland aandoet?
    Groetjes uit Ho Chi Minh City

Marjan
    PS: Hier kun je beter niet fietsen.
  4. Alper Yetkin:
    Beste Mark,
    goed gedaan kerel!
    Doe de groeten aan de Paus :-)
  5. Ben de Blok:
    Geweldig Mark...goed gedaan
  6. Flip:
    13 juli 2018
    hoi mark, gefeliciteerd met je behaalde doel ! je blijft een jonge god als ik dat zo lees, vanochtend hoorde ik ook op de radio dat de huidige 60ers kunnen worden gezien als de 40ers van ooit, kortom we hebben nog even te gaan ;-)
    Respect voor het volbrengen van deze reis, chappeau, vele van je lezers doen het je toch niet na....nog even dan weer terug naar de sleur van de dag, geniet er nog maar even van.

weer met plezier je hele rit gelezen en bekeken, wat valt er nog veel te ontdekken, zo relatief dichtbij.

tot gauw grt flip
  7. Peter:
    Hè buurman,
    Jij bedankt voor de mooie verhalen en foto’s. Zal het wel gaan missen. Elke dag keek ik uit naar je verhalen. Maaaaaaaar wel weer samen naar de film, hapje eten enz enz.

Super prestatie kerel, nogmaals Petje af.

Caio Caio buurman Peer
  8. Anne:
    13 juli 2018
    Whow!!! Ongelofelijk trots op jou! Wat een prestatie. Fijn dat alles zo goed is gegaan en dat je heelhuids bent aangekomen. Geniet van je laatste dagjes in de mooie stad Rome en tot van de week!!!!
    Liefs Marc en Anne

P. S. Ik ga je verslagen elke dag enorm missen. 😘
  9. Ronald Brouwer:
    13 juli 2018
    Hoi Mark, wat een topprestatie weer! Voor ons was het leuk om dagelijks je voortgang en avonturen te lezen en op de kaart te kijken waar je zat en of je wel de goede kant op fietste. Dat was deze keer ook wel nodig.
    Voor ons Jammer dat je al in Rome bent omdat je blog nu eindigt. We kijken dus uit naar de volgende tour in 2019.
  10. Mike:
    Hè mark!

Top, super trots mag je zijn op deze mooie prestatie. Elke dag heb ik je verhalen vol bewondering mogen lezen! Geniet van de tocht door Rome. En dan lekker naar huis !

Gr Mike
  11. Rik en Marjolein:
    13 juli 2018
    Top mark wat belevenis heb je weer opgedaan en mooie ritten topper!!
    En peet petje af!! zo n tijd zonder je mannetje!
  12. Koert:
    Hi Markus,
    Super goed weer gedaan door je. Zolang ik je ken weet je jouw doelen te bereiken. Met een hoop energie, humor en slimmigheid. Nogmaals heel knap dat je deze reis hebt gerealiseerd met al je leuke en spannende verhalen erbij. En als je volgend jaar echt Ierland gaat doen... pas wel op want dan zit je stuur rechts... toch? 😉😉
  13. Brunella:
    14 juli 2018
    Hoi Topsporter. Mark, je mag zeker trots zijn op jezelf. En idd ook wat je aangeeft als mens kunnen we veel meer dan we beseffen. Doorzetten en niet opgeven is het advies en gewoon doen ook al durf je niet zo goed. Het heeft mij aangespoort om langere afstanden af te leggen. 💪🏼Geniet met volle teugen van je familie en de bloemen ruiken 🎉🎉🎉🎉🎊🎊🎊😉👌🏻👊🏼 Zie julliebij de spinninglessen.
  14. Kersten:
    14 juli 2018
    super gedaan Mark gefeliciteerd petje af en al die leuke verhalen met die mooie opnamens er bij knap knap knap
  15. Ruud Honkoop:
    15 juli 2018
    YES we can. alles is dus mogelijk. van harte gefeliciteerd Mark !! Wanneer ga je je boek publiceren ? Klasse gr ruud
  16. Martijn:
    15 juli 2018
    Gefeliciteerd Mark! Je blogs zijn voor ons een inspiratie.
    Groeten Martijn en Sharon