Rome Dag 26, dinsdag 10 juli 2018

Via Citta del Castello, Umbertide

88 km (2.072 - 2.160 km)

9.00 - 16.00 uur

Zonnig 30 graden, Z25

Ik heb vandaag een prachtige route achter de rug door het mooie Umbrië met zacht glooiende heuvels met graan, veel zonnebloemen en bosschages.

De asfaltweg zelf is door de jaren heen zo min of meer naar de filistijnen geholpen en stuk gereden door de aan en afvoer van zware landbouwmachines het land op en af. De regio Umbrië is agrarisch gebied en het domein van hardwerkende boeren. De weg was net een gatenkaas dus ik kon deze rit technisch niet mooi fietsen, het leek meer op stuiteren.

Het is heel prettig, dat er tot nu toe geen loslopende honden hun tanden in mijn kuiten hebben willen zetten. De meeste honden waren aangelijnd of zaten veilig opgeborgen achter een hekwerk. Ik heb mijn Dazzer dus nog niet hoeven gebruiken. Een Dazzer is van Amerikaanse makelij en geeft met een druk op de knop een ultrasoon hoog geluid waar de meeste viervoeters niet goed tegen kunnen en letterlijk met de staart tussen de benen afdruipen. De Dazzer schijnt ook goed te gebruiken te zijn tegen hangjongeren 😉.

Ik zit nu bij Agriturismo Il Girasole met een ruime kamer met balkon, een zwembad en een prachtig uitzicht op Assisi.

Morgen weer een korte rit van 50 km naar Massa Marta maar met veel klimwerk. Vanaf vandaag nog ongeveer 185 km en dan ben ik in Rome. Het aftellen is begonnen!

Groet,

Mark

1. Peter:
    10 juli 2018
    he buurman,

Het is weer een leuk avontuur zonder:
    honden, regen, pijnlijke nek, pijnlijk achterwerk, lekke banden, afgebroken spaken, wind tegen, opzetten van de tent, afbreken van de tent, koken van eten op een gaspitten, enz.
    Het zit er bijna op en de foto's zijn weer bijzonder. Vandaag dus even een duik in het zwembad en pizza eten met je reisgenoten (geen).
    Zondag zal je weer in de armen vallen van je vrouwen die smachtend op je zitten te wachten.

Succes met het klimwerk morgen en dan afdalen naar ROME.

Weer veel respect voor je.

Caio caio buurman Peer.
  2. Brunella:
    11 juli 2018
    Zo Mark, dat is heel goed van je. Top! Het klimwerk kan je ook aan. En dan nog 2 dagen fietsen en genieten. Heb je je doel behaald 😉