Rome Dag 24, zondag 8 juli 2018

65 km (1.958 - 2.023 km)

10.00 - 17.00 uur

Mooi weer 30 graden, NO25

Vandaag had ik in de voorlopers van de Apennijnen een redelijk vriendelijke klim naar het eindpunt Ponte Messa. Ponte Messa ligt op 395 meter hoogte. Mijn hotel echter zat in Pennabilli op zo’n 2,5 km afstand van Ponte Messa op liefst 629 meter. 234 meter verschil over 2,5 km lijkt op zich te doen, dacht ik maar dit kippeneindje met een temperatuur van ruim 30 graden kostte me bloed, zweet en tranen. Je hebt het nl. al snel over een gemiddeld stijgingspercentage van 234 / 2.500 meter = ca. 9% en dat is pittig.

Ik vond deze etappe wel mooi maar een stuk minder omdat je een groot deel van de route moet delen met langsrazende auto’s en vrachtverkeer. Vooral vrachtwagenchauffeurs  hier hebben er een handje van om vooral geen rekening te houden met fietsers en je nog wel eens bedoeld of onbedoeld van de weg drukken. Er zijn zeer weinig goede fietspaden in dit deel van Italië.

Morgen naar Sansepolcro. Een rit van maar 50 km maar dan wel met een klim over de Valico di Viamaggio op 983 meter waarin je over de Apennijnen klimt.

1. Ruud Honkoop:
    9 juli 2018
    Tja mark ouderdom komt met gebreken; over 4 vier jaar de bezemwagen mee laten nemen of gewoon een mooie ligfiets nemen met een uitstekende vlag achterop gr ruud
  2. Flip:
    Moge Mark, balen van de blaasontsteking , ik dacht altijd dat dit een vrouwenkwaaltje was... Waar zouden we zijn zonder de hedendaagse technieken, google translate, navigatiesysteem, stoere fiets, vroeger....dat waren nog eens tijden ! Geniet van je rit vandaag en ben benieuwd naar je laatste (foto) ervaringen !
    Saluto Flip
  3. Mark Kistemaker:
    Flip,

Inderdaad met al die moderne hulpmiddelen is het een stuk relaxter fietsen. Een blaasontsteking echter blijft helaas zo oud als de weg naar Rome...

4. Kersten:
    9 juli 2018
    mark wat een prestatie ik doe je het niet na petje af
  5. C. Kistemaker-Sijne:
    Het einde komt in zicht. Nog even lekker doortrappen. Hopelijk slaan de medicijnen aan en anders kom je maar naar huis. Grapje.
  6. Marten:
    10 juli 2018
    Het was weer een weekje geleden sinds ik je laatste blog las. Mooie verhalen en prachtige foto's. Gaaf om te zien hoe je de tocht zo beleeft. even op de fiets en verder niets... veel plezier nog de komende dagen.