Rome Dag 23, zaterdag 7 juli 2018

7 juli 2018 - Gatteo A Mare, Italië

Quartiere - Gatteo a Mare

Via Portomaggiore, Ravenna, ziekenhuis, Cervia

115 km (1.843 - 1.958 km)

9.00 - 19.00 uur

Zonnig 30 graden, O30

Wat fijn, dat er zoiets bestaat als Google Vertalen!

Vanaf het Gardameer kreeg ik steeds vaker het gevoel, dat ik last had van een venijnige blaasontsteking. En dat is niet erg prettig fietsen, regelmatig het gevoel hebben om te moeten afwateren en dan ook nog ‘ns met een toenemende brand in de pijp is niet fijn. Ik had hier 4 jaar geleden naar Santiago de Compostela ook behoorlijk last van gehad.

In Ravenna heb ik vanmiddag daarom in alle wijsheid besloten om een arts op te zoeken. Uiteindelijk kwam ik uit bij  bij een Guardia Medica in het plaatselijke ziekenhuis van Ravenna. Echter de arts sprak niets anders dan Italiaans. M’n zus spreekt vloeiend Italiaans (met een twist Engels) maar die was niet bereikbaar omdat ze aan het werk was in het museum van Gabriele d'Annunzio.

Ik heb m’n iPhone erbij gepakt en zo hebben de arts en ik met Google Vertalen zonder een woord met elkaar te hebben gewisseld een leuke conversatie gehad en liep ik na 15 minuten de deur uit met een receptje  Antibiotica.

In deze etappe ben ik een lang stuk langs de Oostkust, de Riviera Adriatico, door een bos met mooie parasoldennen gefietst. Dit was dan ook een aangename afwisseling in het landschap.

Volgens Hans Reitsma is deze kust geen glamoureuze kust als de westkust van Italië. De Oostkust is de kust van de gewone mensen.

Veel gewone mensen, laat staan strand, heb ik nauwelijks gezien want de kust is een aaneenrijging van strandpaviljoens. Vrije stranden zijn er nauwelijks.

Rond 19.00 uur kwam ik uiteindelijk aan in Gatteo a Mare maar het hotel gaf aan, dat ze geen reservering hadden staan. Na 5 minuten soebatten bleek, dat ik 2 hotels verder moest zijn. Tja, je wordt een dagje ouder.

Morgen in de pedalen, klimmen geblazen en de Apennijnen in.

1. Carry:
    7 juli 2018
    Lieve broer, il was vandaag aan het werk in het museum waar de telefoon geen receptie heeft. Ik ben blij dat je het gered hebt, maar ik had je het woord al geleerd "cistite". Latenter hopen dat je het snel achter de rug zult hebben. Abbraccio
  2. Miryam:
    Mark, wat vervelend die ontsteking. Heb je ook al cranberrysap geprobeerd? En natuurlijk liters water blijven drinken. Sterkte en we blijven je met plezier volgen tot het einde.
  3. Ronald Brouwer:
    7 juli 2018
    Prachtige foto’s Mark en snel weer opknappen om weer volop te kunnen genieten van dit avontuur!
  4. Kersten:
    8 juli 2018
    Wat vervelend Mark hopen dat je er weer gauw van af bent sterkte